Методична сторінка роботи з дітьми






Сторінка вчителя біології та основ здоров'я Кам'янецької філії КЗ "Торговицький ліцей ім. Є. Ф. Маланюка"
Полторак Ольги Миколаївни

Вітаю на сторінці вчителя біології, екології та основ життєдіяльності! Мене звати Ольга Миколаївна і я працюю вчителем вже понад 20 років. 
У своїй роботі я ставлю перед собою головну мету - зацікавити учнів світом природи та екологією. Я вважаю, що біологія - це не просто наука, а стиль життя, тому працюю над тим, щоб допомогти моїм учням розкрити свій потенціал у цьому напрямку.

Виховна робота з дітьми у моїй практиці містить в собі різні види діяльності. Одним з найважливіших є екологічна робота. Я співпрацюю з різними екологічними організаціями та влаштовую для учнів різноманітні заходи - від садіння дерев до збору сміття у нашій місцевості. Учні також беруть участь у вікторинах та конкурсах з екології, що допомагає їм поглиблювати знання з цієї галузі та розуміти важливість збереження навколишнього середовища.



Проблема, над якою працюю: 

"Розвиток творчих здібностей учнів шляхом поєднання традиційних та інноваційних технологій навчання біології та основ здоров`я"

"Ні один наставник не повинен забувати, що його головний обов`язок - привчати вихованців до розумової праці й цей обов`язок - більш важливий, ніж передача самого предмета". К.Ушинський


Саме творчі здібності - це синтез властивостей особистості та її характерних рис, які відповідають вимогам певної навчально-творчої діяльності і визначають її результативність. Для реалізації творчих здібностей необхідно стимулювати механізм мислення, бажання та волі, і для цього потрібна мотиваційна основа.

Тому на уроках біології та основ здоров'я я стараюся підтримувати та розвивати природні якості учнів, сприяти розвитку їх творчих здібностей з урахуванням особистісно-орієнтованої спрямованості кожного. Окрім оволодіння навчально-програмовим матеріалом, ми вдало поєднуємо з учнями позакласну виховну діяльність, таку як екологічні заходи, акції, предметні тижні, тижні безпеки, конкурси, виступи агітбригад.

Враховуючи індивідуальні особливості здобувачів освіти, їхні здібності, рівень знань, необхідних для активної участі у розв'язанні навчальної проблеми, застосовую евристичну бесіду, що спрямовую учнів на формування нових понять, висновків, правил, використовуючи набуті знання в спостереження.

Форми й методи, як використовую в роботі

  1. Робота в групах.
  2. Робота в парах.
  3. "Мікрофон".
  4. Навчальна лекція.
  5. Семінарське навчання.
  6. Моделювання ситуацій та їх розв'язок.
  7. Біологічні диктанти.
  8. Інтерактивні вправи: "Знайти помилку", "Знайди пару", "Хто зайвий", "Вірю/Не вірю", "Ланцюжок".
Навчальний процес на уроках здійснюю через колективну, індивідуальну, самостійну роботу учнів, розв'язання проблемних завдань та проблемних ситуацій.

Екологічний напрям роботи

Презентація та позакласний захід "Луки мого дитинства"


Акція до Дня Землі





Трудове виховання

Участь в акції "Чисто скрізь"









Моделювання ситуації "Допомога потерпілому"



Засідання читацького клубу за інтересами




Радіємо весні!



Гіподинамія, ПРОЩАВАЙ!




Вчимо "Азбуку дорожнього руху"




Участь у Всеукраїнській акції "Найкращий шкільний квітник"




Патріотичне виховання

Для розвитку патріотичних почуттів учнів я організовую виховні заходи з природознавства та екології, де розповідаю про природні ресурси нашої країни, тваринний та рослинний світ. Також проводимо екскурсії, що дозволяє учням зануритись у світ природи та розвивати критичне мислення. У рамках позакласної роботи влаштовуємо екскурсії до парків та лісів, щоб учні могли побачити наочно те, про що ми говоримо на уроках.




До Дня захисника України



Напрям наукових досліджень учнів

Вивчення біології може бути цікавим та захоплюючим, якщо підходити до нього з різних сторін та давати учням можливість проводити дослідження та презентувати результати своєї роботи. У нашому класі ми активно займаємося науковими дослідженнями та презентаціями учнів, які не тільки допомагають зрозуміти матеріал, але й збільшують мотивацію до навчання.

Дослідницькі проєкти дозволяють учням глибше зануритися у тему та показати свої здібності та знання. Діти можуть обрати тему, яка їх цікавить та виконати дослідження, а потім презентувати його класу та іншим учителям. Це може бути все - від дослідження впливу різних добрив на рослини до вивчення впливу кліматичних змін на біологічні системи.

Презентації учнів можуть бути проведені як окремо, так і у групах. Вони можуть включати елементи наукового дослідження, але також можуть бути більш креативними та мистецькими. Наприклад, учні можуть підготувати виставку, на якій показати різні види рослин та тварин, що є в нашому районі, або створити відеопрезентацію про життя в лісі.

Крім того, ми організовуємо екскурсії для учнів, щоб допомогти їм побачити та вивчити різноманітні біологічні системи та їх взаємодію з довкіллям. Ми відвідуємо парки, заповідники та ботанічні сади, де учні можуть спостерігати за природою. 

Одна з останніх робіт була про вплив енергетиків на здоров'я підлітків від учениці Верич Ю.В.







Національно-патріотичне виховання

Наші вечорниці














До Дня вишиванки









До дня пам'яті жертв Голодомору



Підтримка ЗСУ













Благодійний концерт для збору коштів на підтримку ЗСУ